ریتم آهنگ

هنرمندان سبک پاپ آرت چه کسانی هستند؟

هنرمندان سبک پاپ آرت چه کسانی هستند؟

هنرمندان سبک پاپ آرت را بشناسید
در این مطلب قصد داریم تعدادی از هنرمندان مشهور سبک پاپ آرت (Pop art) یا پاپ آرتیست را با درج تصاویر و ذکر شرح حال و اطلاعات مربوط به آثار قابل توجه آنها؛ به شما معرفی کنیم. جنبش پاپ آرت که در دهه ۵۰ ظهور کرد و در طول دهه ۶۰ محبوبیت زیادی پیدا کرد؛ قصد داشت با به چالش کشیدن ایده‌های معمول هنرهای زیبا، سبک جدیدی را به دنیای هنر معرفی کند. نقاشی‌های هنرمندان سبک پاپ آرت غالباً طنزآمیز هستند، چرا که طنز عنصر اصلی این سبک است. جالب است بدانید که افراد مشهوری مانند اندی وارهول و جاسپر جانز از هنرمندان پاپ آرت بودند که به واسطه آن به شهرت جهانی رسیدند.

اندی وارهول 

اندی وارهول هنرمندی آمریکایی و شخصیتی برجسته در جنبش هنرهای تجسمی پاپ آرت بود. آثار او به بررسی رابطه بین حالات هنری، فرهنگ افراد مشهور و تبلیغات که در دهه ۱۹۶۰ شکوفا شده بودند؛ می‌پرداخت.
وارهول پس از خلق یک کار موفق به عنوان تصویرگر تجاری، به یک هنرمند مشهور و تا حدی جنجالی در حوزه هنرمندان سبک پاپ آرت تبدیل شد. موزه وی در زادگاه تولدش پنسیلوانیا، یک مجموعه دائمی از آثار هنری او را به نمایش گذاشته است. این بزرگترین موزه در ایالات متحده است که فقط آثار هنری یک هنرمند را به خود اختصاص داده است. از آثار مشهور او می‌توان به قوطی‌های سوپ کمپبل، مریلین مونرو، دیانا وریلند، ترومن کاپوتی و لایزا مینلی و ۶ نقاشی از چهره خودش اشاره کرد.

روی لیختنشتاین 

روی فاکس لیختنشتاین (۲۷ اکتبر ۱۹۲۳ تا ۲۹ سپتامبر ۱۹۹۷) از پاپ آرتیست‌های معروف آمریکایی بود.  در دهه ۱۹۶۰، وی به همراه اندی وارهول، جاسپر جانز و جیمز روزنکویست؛ به عنوان چهره‌ای برتر در جنبش جدید هنری پاپ آرت شناخته شد. کار او تحت تأثیر تبلیغات عامه‌پسند و سبک طنز بود. وی با الهام از کمیک استریپ (داستان‌های مصور)، آثار کم نظیری را با تقلید مسخره‌آمیز خلق کرد. لیختنشتاین نقاشی‌های سبک پاپ آرت را نه یک اثر آمریکایی؛ بلکه یک اثر صنعتی به حساب می‌آورد. علاوه بر نقاشی، مجسمه‌های بسیاری نیز از وی باقی مانده است. آثار وی در گالری لئو کاستلی (Leo Castelli) نیویورک به نمایش گذاشته شده است. از آثار مشهور او می‌توان به دختری در حال غرق شدن و کیسه خرید کباب بوقلمون اشاره کرد که اکنون در میان هنرمندان سبک پاپ آرت بسیار مشهور و محبوب است.

کیت هرینگ 

کیت آلن هرینگ (۴ می ۱۹۵۸ تا ۱۶ فوریه ۱۹۹۰) از دیگر هنرمندان سبک پاپ آرت به شمار می‌رود که آمریکایی تبار بوده و در خلق آثار سبک پاپ آرت و کارهای گرافیتی با مضمون فرهنگ خیابان‌های شهر نیویورک در دهه ۱۹۸۰ کم نظیر بود.
به مرور نقاشی‌های هرینگ در متروهای شهر نیویورک، با تصاویر چهره‌ها، سگ‌ها و غیره روی زمینه‌های تبلیغاتی و فضاهای خالی، محبوبیت زیادی پیدا کردند. پس از معروفیت و شناخت بیشتر، آثاری در مقیاس بزرگتر مانند نقاشی‌های دیواری رنگارنگ، به او سفارش داده شد و نقاشی‌های او به یک زبان بصری آشنا برای همه افراد تبدیل شد.
کارهای آخر او غالبا دارای مضامین سیاسی و اجتماعی، به خصوص همجنس‌گرایی و ایدز، به کمک شمایل‌نگاری بودند. از آثار مشهور او به عنوان یک پاپ آرتیست، می‌توان به کیت و جولیا، راه‌اندازی گالری شفرازی ۱۹۸۲، میشل استوارت – ایالات متحده برای آفریقا و سن سباستین اشاره کرد.

رومرو بریتو 

رومرو بریتو (متولد ۶ اکتبر ۱۹۶۳) نقاش، گرافیست و مجسمه‌ساز برزیلی است. در سال ۱۹۸۳، بریتو به پاریس رفت تا با آثار ماتیس و پیكاسو آشنا شود و در همان‌جا تشویق شد که به ایالات متحده آمریکا سفر كند؛ جایی كه سبک هنری پاپ آرت در حال رونق گرفتن بود. وی در آثار خود از عناصر کوبیسم، پاپ آرت و نقاشی‌های گرافیتی استفاده می‌کند تا بتواند به کمک رنگ‌های سرزنده و الگوهای جسورانه؛ امید، توجه به رویاها و خوشبختی را به بینندگان القا کند. بریتو توانست در مراسم کارناوال شهر ریودوژانیرو در سال ۲۰۱۲ کسب افتخار کند. از آثار معروف او به عنوان یکی از هنرمندان سبک پاپ آرت می‌توان به گربه مونا، در حال رشد به عنوان یک کودک، رقص قلب‌ها، نهنگ بِرِندان و بهترین دوستان اشاره کرد.

کلییز اولدنبرگ و كوژ ونبرگ
هر دوی این هنرمندان پاپ آرت را به زندگی مردم آوردند.

این دو هنرمند بیشتر به این خاطر شناخته شده اند كه با بزرگ كردن موضوعات روزمره و قرار دادن آنها بالای ساختمان‌ها و یا وسط پارک‌ها، هنر عامه را وارد زندگی مردم كردند. توضیح آنها این بود که ما می‌خواهیم به روش خودمان با توده مردم ارتباط برقرار كنیم. ما در هرجا و هر مكانی می‌توانیم در مورد طرح‌ها و پروژه‌های خود صحبت كنیم، اما معمولاً تصمیمات اصلی را در كارگاه‌هایمان می‌گیریم. جایی كه با انبوهی از موضوعات و مدل‌ها و نوشته‌ها و نقاشی‌های مربوط به گذشته و حال احاطه شده ایم و هرزمان كه ممكن باشد در مشاهدات خود از هر مكانی برانگیخته می‌شویم.


رابرت راشنبرگ
رابرت‌راشنبرگ، مدال ملی هنر را در سال 1993كسب كرد.

او بخاطر تركیب‌ها و كلاژهایش در دهه 50 معروف شده، كه در آنها مواد و اشیاء غیر سنتی را در تركیب‌های خلاقانه به كار برده است. او هم نقاش و هم مجسمه ساز بود و آثار او اغلب تركیبی از این دو هنر است. او هم عكاسی می‌كرد، هم نقاشی و هم اجرای نمایش و همچنین جایزه مدال ملی را در سال 1993 دریافت كرد. او در سال 2008 درگذشت.

ریچارد همیلتون
همیلتون كه از نظر بسیاری به عنوان پدر پاپ آرت شناخته می شود، آثار بسیار معروفی را در سال‌های 1950 تا 1960 ساخته است. احتمالاً، معروف‌ترین اثر او در سال 1956، كلاژی با نام "چه چیزی است كه خانه‌های امروزی را متفاوت‌تر و جذاب‌تر می‌كند؟" است، كه برای نمایشگاه فردا از یک گروه مستقل در لندن ساخته شد. این اثر كاتالوگی نهایی است از تصویر سازی پاپ آرت كه در آن به روزنامه‌ها، كمدی‌ها، تبلیغات، اختراعات، غذاها و بسته بندی، تلوزیون و سینما اشاره شده است.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”